Om Lundby Børnehus

Børn på legepladsenLundby børnehave har 37-40 børn ml. 3-6 år. Vi har to aldersblandede grupper, Solstrålen og Regnbuen.
Vi ligger i lokaler på Lundby skolens matrikel. Vi deler køkken med sfoen og vi har mulighed for at bruge skolens lokaler og faciliteter.
Vi arbejder med det gode fællesskab, barnets deltagelsesmuligheder, selvhjulpenhed, krop og bevægelse og udeliv. Vi stræber efter gode lege og læringsmiljøer, hvor vi støtter børnene i deres udvikling og trivsel.

Hverdagen;

Vi åbner kl 6.30, hvor vi samles med SFO'en i køkkenet, og vi spiser morgenmad sammen. Vi er sammen med SFOen til kl. 8. Børnehavebørnene og skolebørnene leger sammen enten i SFOen eller i børnehaven.

Skilt ved indgangKl. 8 åbner begge stuer. Hvis vejret tillader det, går en gruppe ud på legepladsen.
Kl. 9-9.15 holder vi samling, med forskelligt indhold, sang, lege, fortællinger eller hyggesnak. Efter samling spiser vi vores formiddagsmad.
Kl. ca 10 er der forskellige aktiviteter, det kan være gåture, udeaktiviteter, kreative værksteder, krop og bevægelse, osv.
Kl. ca. 11.30 spiser vi vores frokost. Vi sidder i faste spisegrupper med en fast voksen.
Vi holder siesta efter madpakker, inden vi går på legepladsen. Så falder vi lidt til ro, mens vi hører musik eller en historie.

Leg på legepladsenPå legepladsen er alle med, undtagen dem, der sover til middag. Vi leger, kører på cykler og mooncars og lader fantasien råde. Vi gynger, bygger huler og leger i sandkasserne.
Kl. 14 er det tid til at spiser eftermiddagsmad, og hvis vejret tillader det er vi ude lige til vi bliver hentet.
Ellers leger vi inde i vores gruppe. Kl. 15 samles vi på Regnbuen, hvor vi hygger med Lego, leger i dukkekrogen, tegner eller gir den gas i puderummet.
Kl. 16.30 siger vi farvel og tak for i dag.